“Да ли треба да ратујемо једни са другима?“

 

Биљана Србљановић је издајник. Бога ми.

Двери српске = фашистичка организација. Ко друкчије каже клевеће и лаже.

 

Оно што је најтужније у овој причи са суђењем Биљани Србљановић јесте то што је она, док је трајала препирка са члановима Двери прошле године на трибини Пешчаника у Панчеву, изговорила: “Да ли треба да ратујемо једни са другима?“ “Доста мржње!“

 

Занимљиво, нико се за ових годину дана није сетио ове реченице. Ни људи из/око Пешчаника ни људи из/око Двери српске.

 

Све је остало на “клипане, барабо“ и “издајници“. Најављују се нове тужбе и нова суђења. Биљана Србљановић (је) вероватно мисли(ла) да мржња долази само од стране “националиста“, да мрже међу “грађанистима“ нема.

 

На сајту Пешчаника пише да је публика избацила из сале чланове Двери. На снимку, који је стављен на сајт Пешчаника, можемо видети да су чланови Двери удаљени из сале (и) у пратњи полиције.

На сајту Двери нема снимка из Панчева. Дверјани тврде да је адвокат  Поповић рекао да је српски народ кроз читав 20. век спроводио расистичку политику према Албанцима и да је српска демократска опозиција после 5. октобра наставила исту политику према Албанцима какву је водио Милошевић. Цитирам са сајта Двери српске: “Треба ли уопште да подсећамо на то ко је био жртва прогона, етничког чишћења и вишеетапног геноцида у 20. веку од стране истих тих шиптарских праведника, и како то да су они увек били на страни европских освајача и за то награђивани, за разлику од Срба који су, иако готово једини западни савезници на Балкану у Првом и Другом светском рату, кажњавани од стране тих истих својих савезника до дана данашњег.“

На видео клипу који стоји на сајту Пешчаника види се адвокат Поповић када говори да је “албанско становништво водило ослободилачки рат, да је изашло из колонијалног положаја, да се бранило од расистичке политике, да је доживело ужасне жртве.“

Истина је истина само када је цела.

У НИН-у број 3047 Миливоје Глишић пише: “Маркс и Енгелс су још пре 150 година са уверењем клицали у ‘Ноје Рајнише цајтунгу’ да ће Срби, срећом (наглашавајући ‘срећом’), добити батине, чиме су већ тада показали да су визионари планетарног типа. Њихови аргументи бејаху жестоки: Срби су ‘отпадак народа’, ‘нужно закржљали народ’ и ‘багра коју је точак историје згазио’… Нису класици научног социјализма на ђубриште повести бацили само Србе, него и све остале словенске народе, изузимајући Пољаке, а из неког разлога тој ‘багри’ (њихов израз) прикључили су Румуне и Грке (несрећници, припадају православном духовном кругу)… Како, дакле, изаћи на крај с реметилачким варварским пансловенством и њему иманентним православљем? Енгелс се 1849. страсно заложио за ‘неумољиву борбу на живот и смрт са Словенством које издаје револуцију’ и у ту сврху предложио је ‘безобзирни тероризам’! Баш тако: безобзирни тероризам… Овај поглед на свет, и ову методологију, доцније је усвојила и на цео словенски свет успешно применила руска невладина организација СКП(б). И би што би…“

Ово је истина.

Истина је и у речима које је изговорио адвокат Поповић на тој трибини у Панчеву: “српска полиција је некажњено мучила Албанце“, “српска опозиција се никада није томе противила“, “Албанцима Коштуница није другачији од Милошевића“… Али, само је делимично тачно да је “албанско становништво водило ослободилачки рат, да је изашло из колонијалног положаја и да се бранило од расистичке политике“. Историја 20. века ову тврдњу демантује. Она је нетачна колико и тврдња да су Срби током последњих двадесет година у свему и на сваки начин невина “жртва“ “новог светског поретка“, усташа, балија и УЧК, да Срби нису чинили злочине током ратова на простору СФРЈ и СРЈ, да се није догодила Сребреница, да су сви четници и сви православни свештеници безгрешни и светитељи…  Зашто адвокат Поповић инсистира на својим тврдњама? Зашто је Време, недељник чији је власник овај адвокат, на насловној страни објавило слике из једног манастира којима се жели “компромитовати“ владика српске Цркве који није “дао благослов“ потпредседнику САД да посети Високе Дечане, одмах после одласка овог политичара са Балкана? Зар то није јефтино, приземно, глупо, понижавајуће, несхватљиво, јадно и бедно? Онолико колико је то став неких парвославних духовника да су сви они који се данас називају нововерцима, сви они који нису крштени, који нису теисти, који су припадници других хришћански цркава и других религија – јеретици, секташи и томе слично? Колико грађана Србије, колико припадника српског народа жели (и може) да живи у Србији кројеној по мери адвоката Поповића или владике Артемија? Онолико колико имају гласача ЛДП или ДСС, што све заједно није ни 10% од укупног броја гласача у Србији.

Бошко Обрадовић је прекинуо говор адвоката Поповића тражећи да постави питање. Он тврди да је на то имао право пошто је адвокат Поповић био гост на трибини, па је из публике прешао међу говорнике. Сигурно би и људи из Двери српске реаговали исто да им је неко из Пешчаника тако прекинуо трибину на “Машинцу“. Нико из Двери није упутио ниједну увредљиву реч према неком од говорника на трибини Пешчаника, док је са друге стране на рачун Бошка Обрадовића и осталих стигло низ увредљивих речи недостојних угледних интелектуалаца који се залажу за европске вредности (не мислим ништа патетично и пуритански, “људски је опсовати“). Једна од Цеца из Пешчаника рекла је, док је трајала препирка, да је десет пута покушала да постави питање на трибини Двери српске и да јој Бошко Обрадовић и остали никада нису дозволили да се не би “владике увредиле“. Са друге стране, видимо да нико из Двери не може да постави питање на трибини Пешчаника.  “Е зато“ рече један интелектуалац.

Биљана Србљановић одбија да плати казну, и даље тврди да су Двери српске фашистичка организација, а људи из Двери да је она Систем који држи под окупацијом Србију и позивају државне органе да је казне. 

Бошко Обрадовић није фашиста. Биљана Србљановић није “систем“ и није издајник (без обзира што је удата за француског дипломату коме “кува ручак“ и што је писала то што је писала за време бомбардовања или у својим драмама, написала је и “дипломски рад“, између осталог). Није требало прекидати трибину Пешчаника у Панчеву или у било ком другом граду у Србији. Требало је осудити забрану промоције кампање Двери под називом „Покрет за живот“ у Народном позоришту и медијску сатанизацију ове организације. Није у реду да се стално говори са су Срби чинили злочине и да се никада не осуде они који су чинили злочине над Србима. Није у реду да се прекидају трибине које организују жене из Пешчаника а да потпредседник САД који гаји профашистичка осећања и који следи коминтерновску политику према Србима не буде ни на који начин прекинут док седи на “тајној вечери“ са српским “домаћинима“.

На снимку се то не види а на сајту Двери пише: “Биљана Србљановић је елаборирала тезу по којој је велики београдски протестни митинг испред Дома народне скупштине и оно што је по његовом окончању уследило по улицама организовано само ради освете Београду што је у онако великом броју изашао на Ђинђићеву сахрану.“ Многи од оних који су изашли на сахрану Зорана Ђинђића не подржавају насилно отимање Космета.

Боље да Двери утроше више енергије борећи се против профашистичких елемената унутар деснице, да васпитавају навијаче да не имитирају мајмуне када је на спортском терену (противнички) играч црне коже и томе слично. Ако се те појаве искорене, нико неће српски народ називати “расистичким“. А ако га неко и тада буде тако звао, онда инсистирати на закону, позивати државне органе да раде свој посао. На случају Биљане Србљановић и онога што се десило на трибини у Панчеву то је бесмислено.

Заиста, заиста вам кажем: Престаните да се мрзите.

У праву су људи из Двери када упозоравају на ирационалну мржњу коју гаје према свом народу многи припадници “Друге Србије“. Заборавити Ћеле кулу, заборавити Јасеновац, немати поштовања и не отићи у “тамо неку јаругу“, израз је незрелости. 

Да ли људи из Двери могу да кажу да је свака примедба или критика упућена од стране људи из Пешчаника на рачун Српске православне цркве, српске деснице, четничког покрета – неутемељена, лажна, злурада, наручена по наруџбини из иностранства?

Србији су потребне промене. У овој апатији и песимизму, по својој енергији, својом вољом, својим знањем, намећу се, обећавају, уливају наду, људи попут Биљане Србљановић и Бошка Обрадовића, људи који чине Пешчаник и људи који чине Двери српске. Да ли је Биљана Србљановић представник најбољег што има грађанска Србија? Да ли је Бошко Обрадовић представник најбољег што има десничарска и православна Србија? Ако данас у Србији постоје слободноумни људи са интегритетот то су људи који чине Пешчаник и Двери српске. Не зна се ко има лепши назив и дубљу симболику за ово време – да ли Пешчаник или Двери српске. Шта би Србија данас да нема Пешчаник и Двери српске? Разлика у старости између Биљане и Бошка је шест година. Дакле, пред свима нама је више деценија живота у Србији. Да ли ће он бити утрошен на овакве сукобе? По чему се генерације Биљане Србљановић и Бошка Обрадовића разликују од генерација које сви заједно тако критикујемо? Да ли се ништа не може научити из досадашње историје? И једни и други позивају да се исправе грешке из историје. И једни и други се боре за слободу, за толеранцију, за демократију. Да ли треба и даље следити људе попут адвоката Поповића или владике Артемија? Да ли је реално очекивати да се у тим годинама ови људи промене, па да адвокат Поповић (п)остане борац за људска права који у сваком тренутку мисли на национални и државни интерес и достојанство, а да владика Артемије (п)остане борац за национални и црквени интерес и достојанство који у сваком тренутку мисли и на људска права Другачијих?

 Постоји утисак да Двери српске заговарају трибализам и да уводе тиху клерикализацију српског друштва, под утицајем неких структура Цркве и конзервативних политичара који немају идеју шта и како радити у 21. веку. Некада није довољно само волети свој народ, своју државу и своју цркву, нити је довољно само молити се Богу.    

Зашто Пешчаник прећуткује, зашто Биљана Србљановић прећуткује овакве изјаве Зорана Ђинђића:

 “Реакције које су до мене дошле биле су заиста прилично нервозне. Али, имам утисак и да сам понекога ухватио усред неких „радњи“. Чини ми се да некима реметимо концепцију за Балкан и Косово и Метохију. Треба их и разумети. Таман су били направили свој концепт, а онда неки Ђинђић почиње да пали светло. И говори: „Станите, не може више тако, да видимо шта је досад урађено и куда даље“. Мени је ова реакција била доказ да, у суштини, постоји неки прећутни план да се 2004. или 2005. године заокружи независност Косова.

Бојим се да се неке ствари нису битно промениле од тренутка када сам пре седам-осам година, на једном предавању у Америци, рекао да ми тадашња америчка политика личи на Титово: „слаба Србија – јака Југославија“.

Не смемо више дозвољавати да свој национални интерес дефинишемо према томе шта неки други мисле да је наш национални интерес. Као човек који размишља о својој деци и унуцима, забринут сам због демографске ситуације, дебаланса између албанског и српског нараштаја становништва. Толико да озбиљно размишљам о будућности српске државе у којој би живело милион и по Албанаца који би имали право да купују некретнине на Теразијама, да купују предузећа на приватизацијама новцем од трговине дрогом који се мери десетинама милијарди долара. Због тренутног стања ствари озбиљно сам забринут за Србију коју остављамо својој деци и унуцима.

Све што сам у животу постигао, постигао сам пливајући узводно. Никад нисам бирао лакши пут. Зато и мислим да на њега немамо право, поготово сада кад се на дневном реду историје нашло кључно питање српске државности. Питање без чијег решавања нећемо моћи да планирамо ни своју будућност, нити да решимо проблем српске етничке угрожености које је у доброј мери и последица нејасног статуса српске државе којој прети опасност да постане предмет туђих етничких апетита. Дубоко сам уверен да ми морамо да имамо коначну заокружену државу пошто она само тако може да брани свој национални интерес. Нас више не сме задовољавати да имамо суверенитет споља, док нас изнутра изједа неки „осми путник“. Нама у државном гнезду не треба кукавичије јаје. Не бих волео да учествујем у нечему због чега би неко кроз педесет година имао разлог да за мене каже: „Онај Ђинђић је био наиван, правио је државу за неког другог“.

Акција нама у овом тренутку не може да шкоди. Нико не ради за нас, а постоје они који раде против нас. Зато само својом акцијом можемо да парирамо таквом стању ствари“?

 

Можда је време да Пешчаник и Двери српске организују једну (и једину) заједничку трибину, на “неутралном терену“.

 

Закон о забрани ултрадесничарских организација и пропагирању фашизма треба допунити забраном екстремних левичарских организација и пропагирањем екстремних атеистичких и анационалних ставова. Потпуно је јасно да се не могу “искоренити“, “уништити“, сви они који су плавославне вере или сви они који су левичари и прозападно оријентисани.

Да ли би дошло до цилизацијског помака у Скупштини, да су уместо посланика ДС и ДСС у скупштини посланици из редова Двери и Пешчаника?

Уколико се овај сукоб и даље настави, на овако незрео и недемократски начин, предлажем да се Пешчаник и Двери српске прогласе за секташке организације и да се им се досуди доживотно прогонство на Велико ратно острво. Па нек тамо наставе своје бесмислене ратове и саботаже.

14 Responses to “Да ли треба да ратујемо једни са другима?“

  1. Varagić Nikola каже:

    Пешчаник у Панчеву:

  2. Varagić Nikola каже:

    Велики дан за српско правосуђе: Биљана Србљановић на суду

    Иако су се сви НАТО медијски пешчаници у Србији узнемирили и ангажовали, као и све учинили да од агресивне и хистеричне Биљане Србљановић направе умиљато и недужно створење, готово жртву злих десничара, она ће ипак данас морати да се нађе пред Судом и одговара за вређање присутних на промоцији Пешчаника у Панчеву у марту прошле године.
    То је велика победа српског правосуђа које је по први пут на суд извело некога ко у континеитету вређа, понижава и напада говором мржње на све што је српско и што представља светињу српскога народа. Да ли ће Суд подлећи притисцима и повући тужбу против НАТО списатељице остаје да видимо, али и само узнемирење које влада у медијском пешчанику доказ је да се ближи тренутак када олако вређање свега што је српско у држави Србији неће више бити некажњено. Добро знамо да ће све НАТО невладине организације ових дана да устану у одбрану Биљане Србљановић, и представити је као жртву, иако је у Панчеву била вођа покушаја линча петорице представника Двери од стране преко 200 острашћених ЛДП-оваца.
    Нико се и никада из Двери неће залагати за гушење било чије слободе мишљења и деловања, па тако ни Пешчаника и Биљане Србљановић, али ћемо увек стати на страну истине о народу коме припадамо и нећемо дозволити да буде оклеветан, вређан и понижаван, јер нам је тога доста. Постоје ли наша људска, хришћанска и национална права и достојанство?
    У Београду,

    22. маја 2009.
    Информативна служба Српског сабора Двери
    ________________________________________
    Пропаганда извртања и прећуткивања истине медијске куће Б92
    Ништа ново. По ко зна који пут Б92 лажно извештава о Дверима и прећуткује стварни ток догађаја. Шта је то овог пута Б92 прећутао?

    На сајту ове медијско-пропагандне куће је објављено да су Двери у суботу увече, 1.марта 2008.године у Панчеву, покушале да ометају трибину-промоцију њихове радијске емисије Пешчаник.
    Ниједном речју није поменуто да су представници Двери мирно седели и слушали више од сат времена излагање свих говорника на промоцији Пешчаника. Ни са једним ставом се нисмо слагали али је начин изношења тих ставова био пристојан.
    Међутим када је адв.Срђа Поповић уз помоћ осталих учесника трибине почео да излаже како је шиптарска борба на Косову и Метохији била „ослободилачки рат“ а да је из Србије према Шиптарима деценијама спровођена „расистичка политика“ тек тада, као људи који имамо национално достојанство и људи који знају да имају право на тај осећај, тек тада смо устали и захтевали да нам се омогући да поставимо питање. Дакле, само смо тражили да поставимо питање на крају излагања свих говорника. Када нам је после многих претњи из руље ЛДП-ових присталица и скакања на нас од стране Биљане Србљановић и Милутина Петровића, ипак обећано да ће нам дати право да питамо, престали смо да захтевамо, на достајанствен али решен начин, да нам се омогући учешће у дијалогу.
    Међутим, ускоро је уследио низ увреда на наш рачун од стране Биљане Србљановић и ми смо реаговали опет решено али достојанствено, тражећи да нам се омогући постављање питања и да водитељ трибине онемогући даље наше вређање од његових говорника. И ни једном нисмо изговорили ни једну увреду на рачун било ког говорника на тој трибини.
    Нас је било пет, а око нас је урлало две стотине припадника ЛДП-а који су на крају и физички насрнули на једног од нас. Тек тада је реаговало обезбеђење скупа и полиција и ми смо, ради наше безбедности, замољени да скуп напустимо.
    Толико о њиховој демократији, толико о њиховој толеранцији, толико о дијалогу који су спремни да воде.
    Али они имају националну фреквенцију, они имају новчану помоћ из НАТО држава и то оних држава које управо ових дана откидају Косово од Србије, они имају подршку свих српских националних странака које их подржавају прећутно тако што их толеришу и омогућавају им рад.
    Ипак, ми се не осећамо поражено пошто имамо храбрости да поставимо питање тамо где они неприкосновено владају, имамо храбрости да се изложимо линчу и имамо с чим да изађемо пред свој народ једног дана када се буду сводили рачуни и када ће свако полижити рачун за свој рад или нерад.

    У Београду, 2. март 2008.

  3. Varagić Nikola каже:

    Шта се заиста догодило на промоцији „Пешчаника“ у Панчеву

    Аутор: Бошко Обрадовић,

    Објављено: 06. 03. 2008.

    ЗАБРАЊЕНО ПИТАЊЕ
    или ко забрањује читање Зорана Ђинђића
    Пропагандни центар Б92 јавио је кроз више делова свога медијског царства, коме је неко омогућио националну фреквенцију, да су представници Двери „гласно негодовали“ и ометали промоцију Пешчаника у Панчеву и да су удаљени од стране полиције и грађана Панчева, који су тако одбранили Пешчаник. Разлог за противљење ове групе, по њиховим речима, био је тај што је познати адвокат Срђа Поповић на трибини рекао да су и представници послепетооктобарске власти у Србији наставили претходну политику према косовским Албанцима. То је била класична обрађена вест помоћу које се, као и увек када је у питању овај пропагандни центар, шаље потребна порука и замрачује истина о ономе што се заиста десило.

    А шта се заиста догодило на промоцији Пешчаника у Панчеву?

    1. Представници Двери јесу гласно негодовали тражећи од организатора трибине да им се након излагања свих говорника на промоцији омогући да поставе питања, у складу са водитељевом најавом на почетку вечери.
    1. Разлог за противљење дела присутних у публици јесте било излагање адвоката Срђе Поповића, који није био најављен као учесник трибине, већ је позван да се обрати из публике на крају уводних обраћања свих учесника. У свом излагању Поповић је оптужио српски народ, интелектуалце и државу да су кроз читав 20. век спроводили расистичку политику према Шиптарима на Косову и Метохији, који су били присиљени на ослободилачки рат и праведно дошли до тренутног стања. Ову политику још од времена после Другог светског рата, па преко Милошевићевог режима, наставила је и тзв. српска демократска опозиција пре и после 5. октобра 2000. године.
    2. Коначно, више од тридесет припадника обезбеђења Пешчаника (приватно обезбеђење плус полиција у цивилу и униформи) заиста је заштитило организаторе од постављања неугодних питања и замолило посетиоце који су желели да поставе питања да изађу јер питања неће бити.

    Шта је проблем?

    Да ли је могуће да представници „Друге Србије“, неуморни борци за демократију, људска права и слободе, имају проблем са постављањем питања? Замислите, цео тај српски фашизам и нетолеранција излио се те вечери у Панчеву са жељом да нанесе зло овим носиоцима демократске споменице тиме што се спремио да им – постави питање. Какво насиље и злочиначко понашање!?
    Али, ту се заправо и крије прави проблем. У новом тоталитаризму бриселске слике света коју нам доносе „нови просветитељи“ нема места за постављање питања, критику, противаргументе, већ само за идеолошко једноумље и партијске директиве, као 1945. Интересантно постаје да се и држава Србија преко Министарства унутрашњих послова ставља на располагање овој њиховој мисији, у циљу обезбеђивања каравана промоција и спречавања постављања питања.
    Са друге стране, дефинитивно је једино то да нема Србина на свету, нити има представника било ког другог народа на планети, који би мирно седео док неко о народу коме припада говори као о расистичком и злочиначком, који је заслужио сва своја страдања.
    Треба ли уопште да подсећамо на то ко је био жртва прогона, етничког чишћења и вишеетапног геноцида у 20. веку од стране истих тих шиптарских праведника, и како то да су они увек били на страни европских освајача и за то награђивани, за разлику од Срба који су, иако готово једини западни савезници на Балкану у Првом и Другом светском рату, кажњавани од стране тих истих својих савезника до дана данашњег.

    Шта су представници Двери заправо хтели да питају?

    1. Зашто Пешчаник организује караван промоција по Србији и уопште се бави просвећивањем „биолошког отпада“, како је Никола Самарџић, редовни гост ове емисије, назвао српски народ у садашњој Европи?
    1. Из којих извора се финансира ова просветитељска и хуманитарна делатност?
    2. Да ли је забрана промоције кампање Двери под називом „Покрет за живот“ у Народном позоришту у Београду демократско достигнуће, док су протести против промоција Пешчаника антидемократски чин, овде уопште не рачунајући да је у једном случају забрањена прича о проблему беле куге у српском народу, а да се у другом протестује против говора мржње према истом том народу и то у његовој држави.
    Овим поводом вреди поменути и симпатичне биографије главних учесника на трибини, драмске списатељице Биљане Србљановић и режисера Милутина Петровића. То што ови грађански фундаменталисти нису могли да издрже да неко уопште има нешто да пита а не крену са говором мржње и свим врстама увреда („клипани“, „идите крадите патике“, „фашисти“…) најбоље говори о степену њихове демократичности и толеранције. Али, оно што је овде важно јесте откуда њима та врста осионости и дрскости. И са тим смо хтели да упознамо преко 200 запенушаних ЛДП-оваца сабраних са свих страна на овој идеолошкој иницијацији.
    Наиме, Србљановићка и Петровић су за време студија на Факултету драмских уметности у Београду, заједно са својим садашњим лидером Чедомиром Јовановићем, припадали „салонској десници“ окупљеној око Небојше Пајкића. Као београдска деца пре Другог светског рата, када је „салонски комунизам“, по речима Милоша Црњанског, био њихова играчка, тако су се почетком деведестих новобеоградска дечица играла „салонске деснице“, били четници и писали за Боканове и Пајкићеве десничарске часописе. Када су проценили да ту нема пара променили су страну и постали „деца неолиберализма“ и главни промотери глобалистичке идеологије у Срба. Међутим, задржали су стари стил и понашање у односу према другима, тако да је њихов политички рукопис препознатљив по салонској острашћености. Нисмо сигурни да су њихови садашњи фанови упознати са овим њиховим „раним радовима“ и могућношћу да се нађу на потерници Хашког трибунала због злочиначког десничарског удруживања и вербалних деликата разних врста из тог времена.
    Овде се треба осврнути на још једну веома важну ствар и заправо највећу табу тему „грађанске опције у Срба“ данас. У свом уводном експозеу на седници Централног Комитета ЛДП-а **одржаног у суботу у Панчеву, Биљана Србљановић је елаборирала тезу по којој је велики београдски протестни митинг испред Дома народне скупштине и оно што је по његовом окончању уследило по улицама организовано само ради освете Београду што је у онако великом броју изашао на Ђинђићеву сахрану. Ова теза, која захтева **озбиљну медицинску експертизу, даје нам одличан повод да се сетимо покојног премијера Ђинђића и једне од његових последњих изјава („Вечерње новости“, 6. март 2003, 6 дана пре убиства), да решавање питања Косова и Метохије треба што пре отворити да не бисмо дошли у ситуацију да постанемо предмет туђих етничких апетита и да нам Шиптари купују некретнине на Теразијама. Ова крајње „расистичка“ Ђинђићева изјава, која удара на темељне принципе слободе тржишта, само је једна од серије његових изјава у последњих неколико месеци живота које су данас најзабрањеније штиво у Србији. Идолопоклоници Зорана Ђинћића морају да се одлуче: или су следбеници његових идеја или нека нас обавесте шта у том корпусу идеја није препоручљиво за читање и од чега се ограђују.
    Разумљиво је да је некоме у интересу да се последња три месеца Ђинђићевог живота избришу као „националистичка скретања“. Али то је њихов проблем на који нећемо престати да указујемо. Наша обавеза је да све учинимо да** нико више у Србији не сме јавно да вређа српски народ**, а посебно не да га назива „расистичким“. Такво нешто не би дозволио нити један народ на свету, па не смемо ни ми. Због тога су Двери биле у Панчеву. Да поставе то питање. Немамо намеру да чинимо било какво насиље, јер нам је доста њиховог и њихових физичких и духовних родитеља, од 1945. до данас. И да поновимо: никоме немамо право да замеримо што ради свој посао, већ постављамо питање зашто ми не радимо свој?
    Некадашњим „салонским десничарима“ а садашњим евроунијатама, ево за крај само једног дела из последњег Ђинђићевог интервјуа, у коме он одговара на питање како су на Западу реаговали на његову иницијативу за решавање питања Косова и Метохије пре тачно пет година:
    „Реакције које су до мене дошле биле су заиста прилично нервозне. Али, имам утисак и да сам понекога ухватио усред неких „радњи“. Чини ми се да некима реметимо концепцију за Балкан и Косово и Метохију. Треба их и разумети. Таман су били направили свој концепт, а онда неки Ђинђић почиње да пали светло. И говори: „Станите, не може више тако, да видимо шта је досад урађено и куда даље“. Мени је ова реакција била доказ да, у суштини, постоји неки прећутни план да се 2004. или 2005. године заокружи независност Косова.
    Бојим се да се неке ствари нису битно промениле од тренутка када сам пре седам-осам година, на једном предавању у Америци, рекао да ми тадашња америчка политика личи на Титово: „слаба Србија – јака Југославија“.
    Не смемо више дозвољавати да свој национални интерес дефинишемо према томе шта неки други мисле да је наш национални интерес. Као човек који размишља о својој деци и унуцима, забринут сам због демографске ситуације, дебаланса између албанског и српског нараштаја становништва. Толико да озбиљно размишљам о будућности српске државе у којој би живело милион и по Албанаца који би имали право да купују некретнине на Теразијама, да купују предузећа на приватизацијама новцем од трговине дрогом који се мери десетинама милијарди долара. Због тренутног стања ствари озбиљно сам забринут за Србију коју остављамо својој деци и унуцима.
    Све што сам у животу постигао, постигао сам пливајући узводно. Никад нисам бирао лакши пут. Зато и мислим да на њега немамо право, поготово сада кад се на дневном реду историје нашло кључно питање српске државности. Питање без чијег решавања нећемо моћи да планирамо ни своју будућност, нити да решимо проблем српске етничке угрожености које је у доброј мери и последица нејасног статуса српске државе којој прети опасност да постане предмет туђих етничких апетита. Дубоко сам уверен да ми морамо да имамо коначну заокружену државу пошто она само тако може да брани свој национални интерес. Нас више не сме задовољавати да имамо суверенитет споља, док нас изнутра изједа неки „осми путник“. Нама у државном гнезду не треба кукавичије јаје. Не бих волео да учествујем у нечему због чега би неко кроз педесет година имао разлог да за мене каже: „Онај Ђинђић је био наиван, правио је државу за неког другог“.
    Акција нама у овом тренутку не може да шкоди. Нико не ради за нас, а постоје они који раде против нас. Зато само својом акцијом можемо да парирамо таквом стању ствари“.

  4. Varagić Nikola каже:

    Захваљујући емисијама на РТВ Б92 ових дана смо имали прилику да сазнамо да је против Биљане Србљановић покренут прекршајни поступак због кршења јавног реда и мира на трибини „Пешчаника“ у Панчеву када је сараднике нашег часописа („Двери Српске“) вређала називајући их „магарцима“ и „клипанима“.

    Наша редакција има потребу да искрено захвали полицијским службеницима који су имали храбрости и професионалне части да ову прекршајну пријаву против Србљановићке поднесу као и прекршајном судији (који је истом том храброшћу и професионалношћу) поступак, сагласно закону, покренуо. Ову захвалност дугујемо честитим посленицима правне државе у Србији зато што знамо каквим ће све притисцима бити изложени због професионалности коју су у овом случају показали.
    Наиме, ових дана је Биљана Србљановић „храбро“ изјавила да неће казну за овај прекршај платити већ да жели да иде у затвор и тако принципијелно одбрани своје право да сараднике Двери јавно вређа. Ово би ваљда требало да служи као пример грађанске „храбрости“. То је онај став када слабашни грађанин (у овом случају „грађанка“) стоји насупрот недемократског система који систематски крши његова права и слободе, и онда у жељи да насиље система оголи до краја, тај грађанин својим мирним страдањем и грађанском непослушношћу постаје пример отпора диктатури.
    Једини проблем је у томе што нико у Србији не може да замисли Биљану Србљановић у затвору. Ни једног тренутка а камо ли 60 дана колико јој по закону прети ако не исплати новчану казну. И ту Биљанина грађанска „храброст“ постаје огољена као лицемерна поза. То је истина коју свако у Србији зна: Биљана није слободан интелектуалац, Биљана није слабашан грађанин кога нико не штити и који је препуштен на милост и немилост система. Не, Биљана Србљановић је систем.
    Она је истакнути политичар ЛДП-а (једне од владајућих странака у Србији), она је писац кога штите сви евро- антисрпски кланови у ЕУ и Београду, она је неко иза кога стоје многе НАТО службе и амбасаде у Србији, она је неко кога подржавају сви електронски медији са националном покривеношћу код нас.
    Она је уствари емисар глобалних газда и глобалног система пред којим сваки чиновник, новинар и човек у Србији треба да стоји мирно а камо ли да помисли да сме да јој противречи или да јој се случајно супротстави. У том случају имамо прилику да гледамо сва она хистерична вриштања која већ месецима гледамо по свим медијима на којима једног тренутка неко почне да искаче из хора непрекидног улизивања овој сићушној жени. Тада Биљана глуми невиност без заштите и мајку храброст која то да јој се баш сви не улизују више неће да трпи. И та сићушна жена, тако незаштићена а тако храбра личи на оне клинце које локалне силеџије пошаљу да вас провоцирају па кад безобразном клинцу залепите шамар онда из мрака искоче рмпалије у поломе вам кости. Пошто су те рмпалије у Биљанимом случају исти они који по Србији хапсе, убијају, бомбардују, скидају и постављају владе, онда се многи у сусрету с њом склањају и њеном безобразлуку дозвољавају да дивља. Сада се међутим, испоставило да постоји полицајац и прекршајни судија који су имали праве грађанске храбрости и радећи свој посао професионално затражили од Биљане Србљановић, миљенице свих проНАТО медија и служби, да одговара за своје незаконите поступке.
    И ето наше дичне Биљане Србљановић како хистерише и глуми храброст у пози грађанске непослушности. Као да она не зна оно што цела Србија зна: пре ће сви полицајци бити суспендовани и све прекршајне судије смењене него што ће она провести и један секунд у затвору. Зар би супротно дозволили амбасадори ЕУ чије „црвене телефонске линије“ и служе само томе да би постројавали наше политичаре и штитиле права „слободних интелектуалаца“ и „грађана“ профила Србљановићке којих у Србији има једва пар хиљада. Сви остали у Србији су предвиђени за улогу сивих статиста који треба само да се диве Србљановићки и да климају главом на њене небулозне испаде у јавности.
    У Панчеву је наишла на групу људи који су, иако у великој мањини и окружени гомилом њених следбеника спремних да нас линчују, имали праве грађанске храбрости да искажу неслагање са глупостима које су она и њени пријатељи ту изрекли. И само смо тражили да поставимо питање и никога нисмо вређали иако смо били избачени са трибине и полицијском интервенцијом спасени од линча.
    А Биљана је, подржана од стотину својих фанова, показала толику „храброст“ да је морала и да нас извређа тада када смо били немоћни. И замислите сад да ту неки безначајни полицајац и неки безначајни прекршајни судија покрену поступак против ЊЕ, Биљане Србљановић, такве ЕУ-величине, која је само радила оно што иначе по Србији ради: хистерише, вређа и пљује Србе и својим газдама денунцира оне који јој се супротставе.
    У Београду,

    23.септембар 2008.

    Информативна служба Српског сабора Двери

  5. Varagić Nikola каже:

    Solidarnost sa Biljanom Srbljanović

    PEŠČANIK

    21.05.2009.

    U znak solidarnosti pozivamo slušaoce, čitaoce, učesnike i prijatelje Peščanika, Beograđane i Pančevce, da stanu u odbranu Biljane Srbljanović, optužene kršiteljke javnog reda i mira.
    Peščanik je do sada održao 87 promocija širom Srbije na kojima je prisustvovalo više od 20000 ljudi i nekoliko stotina policajca u maricama i opremi za razbijanje demonstracija ili u kožnim jaknama.
    1. marta 2008. godine, Biljana Srbljanović je bila gošća Peščanikove promocije u Pančevu. Promociju su nasilno pokušali da prekinu pripadnici udruženja Dveri srpske. U tome ih je sprečila publika koja ih je izbacila napolje.
    Prema rečima direktora Doma omladine Pančevo Radiše Stanišića, tokom promocije Peščanika u Pančevu, stigla je anonimna dojava da je u sali postavljena bomba. Organizatore promocije policija je obavestila da je tokom te večeri sprečen pokušaj tridesetak članova desničarskih organizacija iz Beograda da dođu na promociju Peščanika. Automobili u kojima su se nalazili zaustavljeni su na putu za Pančevo i vraćeni nazad za Beograd.
    Nekoliko pripadnika desničarskih i nacionalističkih organizacija ipak je stiglo na promociju koju su pokušali da prekinu.
    Policija je morala da podnese prijave protiv makar nekog od tih ljudi, međutim, nismo čuli da je bilo ko od njih kažnjen, ali je zato posle promocije u Pančevu policija podnela prekršajnu prijavu protiv Biljane Srbljanović.
    Biljana je optužena da je kršila javni red i mir, krivično delo za koje je predviđena novčana kazna ili kazna zatvora do 60 dana i obaveštena je da će, ukoliko se ne pojavi na ročištu 22. maja 2009. godine, biti prinudno privedena.
    Sledećeg petka, 22. maja, emisija Peščanik neće biti emitovana. Umesto u studiju, bićemo ispred suda u kome se održava ročište protiv optužene Srbljanović u znak podrške i solidarnosti.
    U studio ćemo se vratiti da izvestimo slušaoce koji ne budu u mogućnosti da dođu na ovo protestno okupljanje tek pošto se ročište završi.
    Ovo nije privatni problem Biljane Srbljanović, ovo je i naš problem.
    Mi ćemo u petak, 22. maja u 9 sati biti u ulici Kneza Miloša 47, soba broj 3. Pozivamo vas da nam se pridružite i tako iskažete solidarnost sa Biljanom Srbljanović.

    Ako vam je dobro,

    onda ništa.

    Dve Svetlane i mali tim emisije Peščanik

  6. Avertedd каже:

    Кругом война, смерть, глупость, а вы тут… сами знаете, чем занимаетесь.

  7. Aderevit каже:

    Как хорошо что удалось отыскать такой замечательный блог, и тем более отлично, что есть такие автора толковые!

  8. Varagić Nikola каже:

    Znači, Munze, tebra

    VOSTANI SERBIE

    Autor: Nataša B. Odalović

    Kako mjauče mačka u Zemunu? „Znači, brate, mjau!“ A, kako glasi slogan DS za prevremene izbore u Zemunu? „Znači, Zemun“. Mačka je šala. Demokratska se, međutim, ne šali.

    Takozvani vicevi o „Zemuncima“ stekli su već „nacionalnu“ ravnopravnost u vickastom pogledu na svet, rame uz rame sa vicevima o Crnogorcima, Bosancima, Lalama, Piroćancima… Ti „nacionalni“ vicevi uvek se oslanjaju na predrasude o pripadnicima neke etničke grupe. Pa su tako jedni obavezno glupi, drugi lenji, treći ravnodušni, četvrti škrti itd. Vicevi su uglavnom besmisleni, više manje bezazleni, ali tamo gde se, ponekad, pripadnik neke etničke grupe prepozna i nasmeje nekom vicu, još i mogu da prihvatim da tu ima nečeg komičnog. Otkada su se, međutim, pojavili vicevi o tzv. Zemuncima, stvar se komplikuje. Naime, potpuno je nejasno zašto se ovi vicevi zovu vicevima o „Zemuncima“, kada govorom, uzrečicama i besadržajnošću apsolutno ničim ne podsećaju na Zemunce? U svetu, naravno, u kom „zemunac“ nije sinonim za „kriminalac“.

    Ljudi koje poznajem vole Zemun. Nisam nikakav nekritički lokal – patriota, ali držim da o Zemunu mogu da govorim kompetentno, stoga odgovorno i sa pokrićem tvrdim da u Zemunu, nikada u životu nisam upoznala baš nikog ko kada izjavljuje saučešće kaže: „Znači, tuga, tebra“, niti sam poznavala ljude koji osim: „mis’im stvarno“, i „znači“ jedva da i kažu još neku reč. A o Zemuncu koji Zemun zove Munze, o krilatici „Munze je konza“, nema ni govora. Zemunci koje znam, i koji nisu samo moji školski drugari, profesori, očevi prijatelji, rođaci, drugari sa Dunava, nego bezmalo svi ljudi koji se mogu sresti u ovom posebnom gradiću isprepletanih kultura i civilizacija, jesu sve suprotno onome što se u tim vicevima kaže. Oni su gospodstveni i lepo vaspitani, i na pijaci i po gradskim ulicama, prodavnicama, kafanicama i konobama koje krase stari Zemun, mnogo pre izgradnje „Bahusa“ , „Monce“, „Blejvoča“, i sličnih mesta kojih je danas brojčano više. To su ljudi vrlo ponosni na Zemun, na Gardoš kulu, na Zemunsku gimnaziju, muzičku školu, na nekadašnju scenu „Narodnog pozorišta“, na stare crkve svih veroispovesti, na današnji „Madlenijanum“, i naravno na Dunav, koji još valjda samo u Zemunu teče u Štrausovskom ritmu. Lepo je Đilas rekao, pre nego što će postati gradonačelnik, da je Zemun oduvek deo Evrope. Zašto je ta rečenica tada izazvala onoliki bes mnogih, ne shvatam. Jer, to jeste sušta istina. Ko su onda „Zemunci iz vica“ i čiji je njihov „zemunski“ govor?

    Držim da je reč uglavnom o kriminalcima, sitnim lopužicama, žicarošima, mangupima, koji su došli ko zna od kuda sve ne i naselili se, između ostalih mesta, i u Zemunu. Taj sleng, dakle pripada toj vrsti ljudi koji se međusobno oslovljavaju sa „batice“ ili „tebra“, koji zaključuju sa „znači“ na početku, sredini i kraju nečega što ćemo, da ne bismo sad revidirali čitavu gramatiku, hajde nazvati „rečenicom“. Sredinom devedesetih, nažalost i nakon 2000, šira javnost ih je upoznala kao „šilerovce“ i znam da je moja pokojna razredna (predavala književnost i proučavanje književnog dela), izazvala buru smeha kada se kod svojih mlađih kolega raspitivala o tim momcima. Pitala je, kako to da su toliki mladi ljudi ljubitelji Šilera, kada on nikad nije bio tako popularan kod omladine, i otkud takav „pokret“ u Zemunu? Mislim da vicevi o „Znači Zemuncima“ i potiču iz tih godina. Taj govor se kasnije proširio, i sada je i medijski veoma prisutan. Pre svih na TV Pink gde svi, od voditeljki preko gostiju iz sveta estrade, i „džet seta“ gaje te mačke, koje govore „znači, ono, mjau, brate“. To spada u onaj „sleng“ koji ne može da bude prihvaćen čak ni kao potkultura upravo zato što je opasni supstitut kulturi, i zato se koristi u nedostatku drugačijeg umeća govorenja, tačnije kao zamena za svaku sadržajnost i kao obesmišljavanje ne samo dijaloga, nego kulture u najširem smislu.

    A onda, Demokratska stranka za svoj slogan pred predstojeće prevremene izbore isturi u prvi plan „viziju“: „Znači Zemun“ !! Nije ništa bolji ni drugi slogan iste stranke: „Šengene beli, Voždovac te želi“. Međutim, ovaj drugi je samo glup. Prvi je odvratan, a s obzirom na to da je reč o DS, čak i neumesan i bezobrazan. „Znači Zemun“, jeste ono čemu se ne teži. „Znači Zemun“ je ono što ne sme da se neguje. Uzaludno je rušiti kuće u kojima se tako govorilo. Ukloniti „znači, mis’im, ono…“ iz govora lica koja medijski reprezentuju Srbiju i koja slušaju mladi ljudi (a moja razredna je u pravu, mladi nikad nisu posebno voleli da čitaju Šilera), koji danas ne vole da čitaju knjige, ali po sedam-osam sati gledaju Pink, neki je minimalni uslov da bi medijska edukacija ikad uopšte otpočela. Umesto toga, sada nam nude slogan. Opet valjda pod parolom: „To narod voli“. Kao obaveznu literaturu za DS – sloganslagače – preporučujem samo Predgovor „Rečniku engleskog jezika“ iz 1755. Semjuela Džonsona. Znači, kratko je.

    „Zemun, znači, do jaja, ono, mis’im, braatee“. Takav narod, kome se taj lingvo-polit sistem dopada, možda i glasa za DS. Ali, šta je onda DS?

    http://www.danas.rs/vesti/dijalog/znaci_munze_tebra.46.html?news_id=162456

  9. Varagić Nikola каже:

    Iskušenja nedovršene demokratije

    Jezik, moć, manipulacije

    Lični stav

    Autor: Pavle Radić

    Za razliku od sređenih društava, u društvima zaustavljene ili nedovršene demokratije, među koje nažalost po mnogo čemu spada i Srbija, manipulativni govor i fenomen obesmišljavanja reči su takoreći normalno stanje. To je jedan od instrumenata uzurpacije moći. Egoizam interesnih grupa lišen ozbiljne proceduralne kontrole, manipuliše neinformisanošću građana i modulira njihove emocije.

    Manipuliše patriotskim, nacionalnim, verskim, ideološkim i drugim osećanjima. Manipuliše, znamo iz vlastitog iskustva, čime god stigne. Kada su manipulacije dugotrajne, kakve su nažalost u Srbiji, degenerišu se i izopačavaju i sami pojmovi patriotizma, nacije, vere, istorije, kulture, tradicije, čak sporta i zabave.

    Obesmišljene reči lišene su semantičke osnove. Nacionalisti i šovinisti se nazivaju patriotama, a osvešćeni građani, istinski patrioti, izdajnicima, stranim plaćenicima, mondijalistima. Ratna politika se naziva borbom za mir, a vojni porazi se nazivaju pobedama. Izopštenost i međunarodne zajednice zbog političkih i ratnih nepočinstava, naziva se odbranom nacionalnog digniteta i moralnog poretka sveta. Srozavanje kulture na provincijalni primitivizam, naziva se vraćanje tradiciji i oslobađanjem od stega komunizma. Širenje nacionalističkog klerikalizma naziva se vraćanjem veri i svetosavlju. Konfuzija razumevanja patriotizma, nacije, vere, države, tradicije, suseda, evropskih i svetskih integracija, dovodi društvo do tragičnog bauljanja od ratova i zločina prema drugima, do vlastite pogibelji i materijalne bede. Ili, vidimo, do manje drastičnih posledica, do korupcije, kriminala i tavorenja društva.

    Instrumentalizovan jezik i govor stvaraju pojmovnu i životnu zbrku, velike nevolje. Zato je on indikator patologije društva, kao što je i povišena temperatura indikator bolesti organizma. U Srbiji, nakon svega kroz šta je prošla i kroz šta prolazi, o tome treba stalno brinuti. Užasne manipulacije jezikom i javnim govorom pseudopatriota, nacionalista i ratnih avanturista, koje su za posledicu imale ratove, zločine i razaranje, uglavnom su minule. Manipulacije japi-demokrata (armani-demokrata, džip-demokrata) nisu tako brutalne, ne proizvode ratišta i stratišta. Drže Srbiju u stagnaciji, u tavorenju, u korupciji i kriminalu. Manipulacije su manipulacije i iz njih dobro proizići ne može. Jezik je tu nevin. Krivo je društvo koje dozvoljava da dođe do vladavine bilo pseudopatriota, bilo pseudodemokrata manipulanata.

    http://www.danas.rs/vesti/dijalog/jezik_moc_manipulacije.46.html?news_id=162217

  10. Varagić Nikola каже:

    ТЕОРИЈА ЗАВЕРE

    До скора смо веровали да су ретки ентузијасти, који су са страшћу истраживали „тајне пројекте” белосветских завереника, у својој „интелектуалној разбарушености” и бујној машти претеривали указујући нам на скривене структуре моћи које претендују да савремени свет организују сагласно својим (економским?) циљевима.

    Сада, међутим, повремени јавни (самит Г20) и тајни (Билдерберг) сусрети на којима у маниру „брејнстрорминга” (што је иначе маркетиншки термин за „мозгање”), они који себе сматрају „светским моћницима” калкулишу будућношћу човечанства или појединих регија, постали су све учесталији. Недвосмислено показујући да су наша знања о социјалним кретањима, модерном појму политике или о функционализовању медија, очигледно или погрешна, или недостатна.

    Да ствар буде занимљивија, најновији у серији сличних (тајних) „самита” глобално оријентисаних ка (не)решавању различитих аспеката кризе, догодио се недавно у Америци, омогућавајући међу осталима Бил Гејтсу, Џорџу Соросу и Опри Винфри да размотре проблем „пренасељености планете” као главну тему поменуте „агенде”. Како је вест о састанку ипак дошла у медије, учесници скупа су посежући за неком врстом алибија, објаснили да је сврха самита, заправо, да паметно и у хуманитарне сврхе инвестирају део својих огромних богатстава.

    Јер у бризи због пренасељености планете, уз коју сасвим природно паше и питање о ресурсима, као и веома згодна нова „еколошка парадигма”, кријумчари се идеолошки конструкт у којем тема прочишћења света – од неподобних идеологија, преко виталних народа, до „инфериорних” нација, отвара се простор за несметано реновирање једне опуштене, мекане, готово лахорасте расистичке доктрине.

    Чињеница да макар и под плаштом „хуманитарне помоћи” једна мала група богаташа разматра проблем „пренасељености планете” у најмању руку делује застрашујуће. Иако ова „тематска сесија” неодољиво подсећа на ону врсту језивог стратешког планирања у сфери демографије, које је својевремено, уздајући се у идеолошки конструкт вредновања нација сагласно идеји о „напретку”, историјским коренима, или култури, спроводио озлоглашени Хитлеров режим, она показује још једно своје лице.

    Иако, наиме, спрега пројекта контроле раста становништва, са помагањем сиромашнима и гладнима, делује провидно и цинично истовремено, она указује на озбиљност значења и употребе термина „теорија завере” (чији је иначе аутор чувени британски филозоф Карл Попер). Чини се да је поменути термин и смишљен управо зато да би дискредитовао, маргинализовао и тиме опозвао сваку помисао да завере можда заиста има. Зар није лансирање термина „теорија завере”, посебно у његовом пејоративном значењу, један од најлуциднијих инструмената управо оних институција или интересних група, које би фамилијаризовањем света са овим појмом требало да прикрије пројекте који су му у основи? Зар није термин „теорија завере” и конструисан зато да би свако ко помисли да неко рецимо намерно производи вирусе и спроводи експерименте ин виво, да никакав авион није ударио у зграду Пентагона, или да су међународни сукоби заправо само добро одигране штете, што је уосталом и елаборирано у филму „Пси рата”, био једноставно симболички искључен као дилетант, аматер или незналица? Имају ли право бројни коментатори светских медија, када у својим текстовима критички оријентисаним према главном тематском топосу поменутог самита, изражавајући отворену бојазан од све интензивнијих и чешћих индуковања криза, заправо упућују на својеврсно „завереничко” деловање финансијских моћника?

    Други учинак „теорије завере”, међутим, чини се још опаснијим. Медијско овековечивање „тајних састанака”, та калкулисана транспаренција „тајне”, све чешће и све отвореније „цурење” информација, одлука, и планова, демонстративно позирање за успомену и дуго сећање представљају својеврсно спиновање идеје да је данас „политика завере” заправо хоризонт који се не може превазићи.

    Тако се показује да је, упркос декларативном залагању за начела демократије, за принципе либералног грађанског друштва, сувереност држава и слободно тржиште, највећи учинак неолибералне мантре новог светског поретка и њених спин доктора у томе што су нас убедили да смо као индивидуе немоћни, и да је наш глас, ма коме га дали, у ствари безначајан.

    Али да ли је већ и само раскринкавање владајуће „идеологије одустајања”, први корак ка реновирању политике отпора?

    културолог

    Зорица Томић

    http://www.politika.rs/pogledi/Zorica-Tomich/TEORIJA-ZAVERE.sr.html

  11. unariurry каже:

    Оригинальная идея. Интересно сколько времени он на это потратил

  12. […] три године написао сам текст “Да ли треба да ратујемо једни са другима?“. Мислим, и даље, да се око Двери окупља најбољи део […]

  13. […] три године написао сам текст “Да ли треба да ратујемо једни са другима?“. Од тада, дошло је до разлаза између Двери српске и […]

  14. […] три године написао сам текст “Да ли треба да ратујемо једни са другима?“. Од тада, дошло је до разлаза између Двери српске и […]

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: